onsrondjewereld.reismee.nl

Bali

Nog steedswerkt de website van reismee niet mee. De foto's vinden jullie onder het tabblad 'foto's'.

Tijd voor vakantie. Even niets hoeven zien, even niets hoeven plannen en niets hoeven regelen. Tijd voor een wat luxer plekje en vooral voor relaxen. We hebben voor 11 dagen een kamer geboekt in het Grand Istana Rama Resort op Bali. We komen 's avonds in het donker aan na een lange reisdag en worden met de taxi naar het Resort gebracht. Hier worden we met buigingen, vriendelijke woorden en couponnen voor gratis biertjes, hapjes en een massage begroet. Als we dan ook nog eens zien hoe groot en luxe de kamer is kan de lol niet meer op. Hier waren we aan toe, hoe decadent en/of verwend het ook klinkt.

Foto 1

We duiken na een heerlijke douche snel ons king size bed in en ook dit is een geweldige sensatie. Fijn matras, zachte fluffie deken en zoveel ruimte dat je elkaar bijna kwijt zou raken. Dit worden 11 hele fijne dagen. En dat waren ze ook. We hebben dagen aan het zwembad gelegen. Boekje erbij, hapje en drankje erbij, even plonzen in het zwembad en heerlijk zonnen.

Foto 2

Heerlijk genoten van een avondje dansen in Club Mint bij de Nederlandse DJ Secret Cinema en op een scootertje een beetje rondgereden.

Verder moesten we natuurlijk ook onze surfkwaliteiten verder ontwikkelen en wilden dit graag zonder leraar proberen te doen. Tegenover het resort was het strand al en ondanks dat de golfjes klein waren was het toch nog niet zo makkelijk als gedacht. Ik peddel me suf maar in de golf komen, ho maar. Dit leek in Peru zo makkelijk te gaan maar ik was even vergeten dat ik daar door de leraar in de golf werd geduwd. Met een beetje hulp van Bou lukt het me in de golf te komen en zelfs een paar keer kort te staan. Oh, wat is dit weer leuk en wat geeft het een kick. Dit smaakt naar meer. De dagen erna benutten we elke golf die er is tot de blaren op onze handen staan, er wondjes op onze bovenbenen zitten van het vele liggen en opstaan op het ruwe beginnersboard en de spieren niet meer willen. Maar er was één hoogtepunt; het sunsetsurfen. Terwijl de zon langzaam ondergaat en de lucht tijdens het terugpeddelen de zee in elke keer van kleur is veranderd besef ik me maar weer al te goed dat we op wereldreis zijn en hoe erg het genieten is van al deze prachtig mooie plekjes waar we langs zijn gekomen. Ik laat de golfen even voor wat ze zijn en staar al dobberend op mijn board naar de zonsondergang, helemaal leeg van gedachten.

Foto 3

Het resort organiseert een kookcursus en als er iets is wat we leuk vinden is het wel koken, dus wij zijn van de partij. We beginnen met een bezoekje aan de plaatselijke markt. Het regent als een gek en het vreemde is dat het in de semi overdekte markt harder regent dan buiten. De stralen water en scooters (!!) ontwijkend sprokkelen we de ingrediënten bij elkaar en keren terug naar het resort.

Foto 4

Het leuke, of zal ik het anders verwoorden, het bijzondere van deze kookles was dat alles werd gefilmd door een tv ploeg voor Balinese nationale tv. De presentator was aangekleed als een stereotype toerist, met strooien hoedje en al, en had een ego die groot genoeg was voor drie. Hij verwachtte zonder ook maar iets tegen ons te zeggen volledige medewerking wat bij ons natuurlijk averechts werkte. Grote hilariteit bij ons terwijl we hem meer en meer subtiel in de zeik namen en zijn ego wat meer gepaste vorm aannam. Uiteindelijk was het best een leuke ochtend en hebben we onder andere gezien hoe we heerlijke Balinese saté kunnen maken en is Bou ondertussen een grote ster op nationale Balnese tv.

Foto 5

Al met al geweldig genoten van het kleine stukje Bali wat we hebben gezien. De vakantie tijdens het 7 maanden reizen is afgelopen. We hebben de Lonely Planets er weer bij gepakt en het plannen is weer begonnen. Eerstvolgende bestemming; Krabi, Thailand. Eens kijken wat we daar allemaal voor moois gaan zien!